יום רביעי, 29 ביוני 2016

Cooler


שם האוסף: Cooler

חברת תקליטים: IMP

שנה: 1997

עורך: יורם ואזאנא

הפקה: גל ארבלי, יניב ישעיהו, אסנת יאיר וטלי חובב

מק"ט: 2037

רשימת שירים:
1. Braids, The - Bohemian Rhapsody (Radio Mix) (3:55)
2. Alternative Experience - All Around The World (Original Mix) (feat. Melanie) (4:51)
3. Re-Wind - On My Own (Vocal Extended Mix) (4:29)
4. Blueboy, The - Remember Me (Sure Is Pure 7 Edit) (3:45)
5. Gabrielle - Walk On By (3:12)
6. Alexander O'Neal - Baby Come To Me (Dynamic Mix) (with Cherrelle) (3:59)
7. Teeko X - Killing Me Softly (Soul Mix) (feat. Rod D.) (3:52)
8. Donna - You'll See (Spanish Down Beat) (5:18)
9. Fran-key - The Power Of Love (feat. Paris Red) (4:16)
10. Sandy B - Make The World Go Round (4:46)
11. Bif Naked - My Whole Life (3:54)
12. Breeze - La Plage (Dip Dip Didi Dip ...) (The Native Radio Edit) (3:50)
13. Scooter - Scooter Del Mar (4:57)
14. Chicane - Offshore (Original Version) (6:59)
15. Aaliyah - If Your Girl Only Knew (Radio Edit) (3:50)
16. Rolling Rose - Paint it Black (feat. Vered Harari) (4:05)
17. Tyra - Diggin' (Radio Edit) (3:31)

עטיפה: עיצוב של אורי גרזון. שחיין אפריקאי זועק מחוץ למים. עטיפה מאוד אייקונית, אבל לא לגמרי ברורה בהקשר שלה לסדרה הזאת. בכל מקרה, אותה עטיפה, עם שינויים קוסמטים אחת מהשניה, ליוותה את הסדרה למשך כל פרקיה. ציון עיצוב: 7

ביקורת ורקע: "קולר" היא אחת הסדרות הכי יוצאות דופן של חברת IMP. החברה, שהוציאה כמעט אך ורק אוספי דאנס על שלל גווניו, חרגה כאן ממנהגה והוציאה סדרת מוסיקת נשמה (Soul)/R&B. "קולר" היתה תוצר של אופורטוניזם שנוצר ב-IMP, שהוביל להשקת הסדרה הזאת. בניגוד לעבר, ש-IMP הרכיבה את הרפרטואר שלה בקניית זיכיון לישראל על קטעים בודדים, מחברות תקליטים אירופאיות שהתמחו במוסיקת דאנס, בסוף הניינטיז ב-IMP חברו ל-Edel, חברת תקליטים גרמנית עולה, שברפרטואר שלה היה יותר מקטעים בודדים, פה ושם, שהתאימו לאוספים שלהם. סיפרתי קצת על הקשר של Edel לחברות תקליטים ישראליות בסקירה על האוסף "Summer Party" של פונוקול, אני ארחיב כאן קצת ואספר ש-Edel, כאמור, לא התעסקה רק בדאנס וברפרטואר שלהם היה גם פופ, רוק, רגאיי וגם לא מעט מוסיקה שחורה. מהתחום האחרון IMP יכלו לאסוף מספיק קטעים כדי להרים את הסדרה "קולר". כמובן שהיו עוד גורמים שעזרו ל-IMP להרים את הסדרה הזאת, גורמים שהיו מאוד הכרחיים, מכיוון ש-Edel, למרות הכוונות הטובות, לא הצליחה ממש להרים אף להיט סול, למרות שלל ההחתמות שלה. כך, מתוך ארבעת הפרקים של "קולר", 13 קטעים נלקחו מהרפרטוארים של חברות התקליטים הלועזיות האחרות בארץ (BNE, פונוקול, הד-ארצי, הליקון ואן.אם.סי), שבגדול, 13 זה גם מספר הקטעים שנכללו בחלק 4 של הסדרה. כך שבעצם החברות האחרות בנו רבע מהסדרה. אפשר לזלזל בזה, אבל כאן בעצם היתה תמונה הגאוניות של IMP. ביכולת להרכיב אוספים, גם אם בידיים היה להם מעט מאוד.
מוסיקלית, "קולר" היא סדרה לא רעה. היא מעבירה וייב יפה של מוסיקת סול. אבל למרות זאת, אין בה יותר מדי. בהתחשב בכמות הלהיטים בתחום הזה שהיו בשנות התשעים, "קולר" הסתמכה בעיקר על הקטעים ש-IMP קיבלה מחברות אחרות בארץ ובכל מני חידושי R&B ללהיטים ידועים, חידושים די זניחים. למרות כל אלו, יצאו לסדרה ארבעה פרקים והיא זכתה להצלחת מה. עוד מילה קטנה לקטע מספר 16, החידוש הטריפ-הופי של ורד הררי וגרי וולודבסקי ללהיט של הרולינג סטונס, קטע מאוד חריג בנוף היצירה הישראלית, ששווה לחפש אותו.

ציון: 7


ערך אספני: 10 ₪

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה