יום חמישי, 15 בינואר 2015

ראיון עם תמי שכנאי וסקירה של Party Time 3


שם האוסף: Party Time 3

חברת תקליטים: אן.אם.סי דאנס

שנה: 1997

עורכת: תמי שכנאי

הפקה: משה מורד ואליסון מאייר

מק"ט: 20261-2

רשימת שירים:
1. B.B.E. - Flash! (Radio Edit) (3:56)
2. B-Projekt - Infinity '97 (12" Mix) (4:48)
3. Milk Inc - La Vache (Regg and Arkin Mix) (3:45)
4. DJ Quicksilver - Bellissima (Radio Edit) (3:49)
5. Fletch - The Party (Natural Born Grooves Remix) (5:41)
6. Hole in One - Life's Too Short (Live At Paleis Soestdijk Mix) (4:33)
7. Diddy - Give Me Love (Tony De Vit Mix) (7:42)
8. Amen! UK - Passion (Baby Doc Remix) (6:15)
9. Louise - Naked (Tony De Vit Remix) (6:54)
10. Incisions - Techno Gong (Original) (7:48)
11. D.R. Base - Manta (Radio Edit) (4:11)
12. Candy Girls - I Want Candy (Jon The Dentist's Mix) (feat. Valerie Malcolm) (5:28)
13. Regg and Arkin - On Your Own (Vibro-Dwarfs Mix) (4:32)
14. Jez & Choopie - I'm Going (Radio Edit) (4:01)

תמי שכנאי ב-Love Parade בברלין, 1999
עטיפה: עיצוב של הילית בן-מאיר. המשך הקונספט העיצובי של חלק 2. הפעם האייקון הוא של מטף כיבוי והסלוגן הוא "Warning - Heart Attack Guarantee". ציון עיצוב: 8

ביקורת ורקע: את האוסף הזה, כמו עוד הרבה אוספים בין השנים 1996 לשנת 2000, ערכה תמי שכנאי, שהקימה את מחלקת הדאנס של אן.אם.סי. "בתחילת שנות התשעים עבדתי כמנהל הייצוא של חברת New Music האיטלקית", שכנאי מספרת בראיון לאומרים שפעם היה פה שמח. "ההאוס והדאנס התפרצו באיטליה ובאירופה כבר בסוף שנות השמונים ובאיטליה היתה פריחה של ממש בתחום. היינו מוכרים סינגלים למפיצים בכל העולם ומכרנו המון".
איך הגעת לעבוד באן.אם.סי?
משה מורד, שהיה מנהל המחלקה הבין לאומית של אן.אם.סי, הכיר אותי מכל מני ועידות וירידים בין לאומיים. היה לי שם והייתי חזקה מאוד בתחום וכשהגעתי לארץ התחלתי אמנם בחברת IMP, אבל מורד הציע לי להקים את מחלקת הדאנס של אן.אם.סי וככה זה התגלגל.
מה היה תפקידך כמנהלת מחלקת הדאנס?
התחום הזה בישראל היה מאוד לא מפותח. מוסיקת ההאוס היתה ממותגת רע ואוספים מכרו 400-500 עותקים במקרה הטוב. לכן לאוסף הראשון שעשיתי, "פארטי טיים" הראשון, קראתי "פארטי" ולא "האוס", כדי לברוח מהתדמית הרעה של המוסיקה. חוץ מזה היו לי קשרים להמון קטעים חדשים ובניתי אוסף טוב. הוא מכר 1500 עותקים שזה היה המון לסוג הזה של המוסיקה באותה תקופה והבנתי שאני בכיוון הנכון.
משה מורד התערב לך בעשייה?
בכלל לא, להיפך. מהר מאוד הבינו באן.אם.סי שאני מבינה מה אני עושה ונתנו לי יד חופשית. לדוגמה, עד שהגעתי, כדי להחתים קטעים לאוספים, המחלקה המשפטית של אן.אם.סי היתה מטפלת בזה. זה היה תהליך מייגע שלוקח לפעמים חודש ובגלל זה הרבה קטעים הפסיקו להיות רלוונטים עד שקיבלנו את האישור להם. הסברתי שבתחום הדאנס אי אפשר להתמהמה ונתנו לי לנהל את המו"מ עם חברות מחו"ל על קטעים לבד, כך שכל התהליך התקצר מאוד. ככה, לדוגמה, השגתי בזמן אמת את הקטע של B.B.E. ל"פארטי טיים 2", מה שעזר לו מאוד להיות הצלחה.
כמה עלה להחתים כל קטע וקטע לאוסף?
בין 300 דולרים לאלף דולרים. תלוי בהמון נסיבות.
היד החופשית הזאת הראתה תוצאות?
בטח. עם "פארטי טיים" השני הגענו כבר למכירות של 14 אלף עותקים ועם השלישי הגענו לאלבום זהב ו-25 אלף יחידות! אלו היו מספרים בלתי נתפסים לאוספי דאנס והאוס באותם הזמנים. האוסף הרביעי מכר 17 אלף עותקים וזה סטנדרט ששמרנו עליו עד האוסף השמיני והאחרון שמכר כתשעת אלפים עותקים.
את זוכרת נתוני מכירות של עוד אוספים שערכת?
האוסף "טראנס אטלנטיק" היה הצלחה אדירה ומכר 18 אלף עותקים. האוסף הכי מצליח שלי היה "Wow" הראשון, שמכר 45 אלף עותקים והגיע למעשה למעמד של אלבום פלטינה. זה אמנם לא היה אוסף דאנס, כמו רוב האוספים שהכנתי, אבל תמיד היתה לי אוזן טובה ללהיטים והבנתי גם בפופ. "Wow" היה הצלחה מאוד מפתיעה. רצינו לעשות באותה התקופה גרסה ישראלית של הסדרה "Now", אבל לא נתנו לנו להשתמש במותג. החברות בחו"ל העדיפו שנייבא אוספים שהן מכינות ונמכור אותן, מאשר שנצליח לעשות את זה בעצמנו. אז המצאנו מותג עם שם דומה ומלאנו אותו בלהיטים. ההצלחה הגדולה שלו הפתיעה מאוד גם את החברה בחו"ל וזה אפשר לנו להוציא, שנתיים אחר כך, הוצאה ישראלית של "Now" ביחד עם הליקון.
כשרשת ג' הלועזית נסגרה ב-1998, זה פגע בתחום הדאנס?
עופר נחשון היה מאוד דומיננטי לתחום הדאנס, אבל אני לא הסתמכתי רק עליו. הבאתי איתי מאיטליה שיטה שונה ממה שהיה מקובל בארץ לקידום. אני לא רק שלחתי קטעים לרדיו, בתקווה שהם יהפכו ללהיטים, אני עבדתי גם עם השטח. הייתי שולחת, במקביל לרדיו, תקליטים לתקליטנים ולמועדונים בכל הארץ וזה עבד. היו מנגנים את הקטעים שלנו במועדונים, הרבה פעמים לפני שהם בכלל הגיעו לרדיו. מעבר לזה, כשרשת ג' נסגרה, התחנות האיזוריות היו מאוד חזקות, בעיקר בתחום הדאנס, כך שבאיזשהו מקום זה חיפה על כך.
היית אישה חלוצה בתחום שהיה אז מאוד גברי בישראל. איך קיבלו אותך?
בהתחלה עקמו לי את הפרצוף, אבל המשכתי מבלי להתייחס. ידעתי מה אני שווה ובסופו של דבר כולם אכלו את הכובע. הפכתי לאחת הדמויות החזקות בסצינה ושלטתי ב-50 אחוז מתחום מוסיקת המועדונים בישראל.
שכנאי עם חיים רייכנטל מהליקון
באוספים שהוצאת היו הרבה מאוד קטעים ישראלים. היתה לך אג'נדה מיוחדת להחתים חומרים מקומיים?
לא. הוצאתי רק מה שטוב בעיניי. אם נתקלתי בקטע מקומי שהוא טוב, או אפילו סביר, אז שמחתי לתת לו במה באוסף. ליוצרים זה נתן הרבה כח ועזר מאוד ובאוספים זה לא פגע. אם קטע היה סביר, אז הוא לא הפריע ובסופו של דבר, אוספים בכל מקרה מכרו בשביל 6-7 קטעים טובים והשאר לא שינו המון.
משהו מהקטעים המקומיים שהחתמת עשה את זה גם בחו"ל?
את "Yim" של ג'ז וצ'ופי מכרתי לחברות תקליטים בהמון מדינות, אבל חוץ מהקטע הזה לא זכורות לי הצלחות כאלו.
את עדיין בתחום?
לא. עזבתי לחלוטין, משתי סיבות עיקריות. אחת היא שקראתי את המפה: ראיתי את תחום ההורדות והאינטרנט מתפתח והבנתי שהמקום של האוספים מהעולם דועך. שנית, ברמה האישית היתה סוג של התנשאות באוויר ולא כל כך התחברתי לזה. אני טיפוס שונה ולא סתם עברתי לעבוד בתחום העזרה לזולת.
מה בדיוק את עושה היום?
אני מנהלת עמותה שעוזרת לקשישים וניצולי שואה.
וואו, מדהים. ואת לא מתגעגעת לימים ההם?
מתגעגעת לכיף. היה מדהים. לרקוד כל לילה. המוסיקה היתה מסעירה. היום היא פחות מסעירה מפעם. לפני שנה וחצי עשיתי מסיבה עם צ'ופי, עם טראקים מאז. כל ההכנסות מהמסיבה היו לעמותה. זאת היתה מסיבה מטורפת. התחלנו את הרטרו. אחרי זה אמרו לי - ממש ביקשו - שאני יעשה את זה שוב. אני בטוחה שזה יקרה בעתיד, אבל זה לא מה שאני מתעסקת בו כיום.

תגובה 1:

  1. הפרק השלישי של האוסף הזה
    הוא אחד מההכי טובים מכולם לפי דעתי
    אין שם שיר שהוא משעמם!!!

    אני עד היום שומע את האוסף המדהים הזה :)

    השבמחק