יום שבת, 9 ביולי 2011

Dance NRG 2


שם האוסף: Dance NRG 2

חברת תקליטים
: הד ארצי

שנה: 1991

עורכים: צ'רלי סולומון וקארן רוז

הפקה: צ'רלי סולומון

מק"ט: ARTON 19484

רשימת שירים:
1 Device - What is Sadness
2 Seal - Crazy
3 Milli Vanilli - Keep on Running
4 Snap! - Mary Had a Little Boy
5 Black Box - The Total Mix
6 Grid, The - A Beat Called Love
7 808 State - Cubik Olympic
8 Adamski - Flashback Jack
9 Deee-Lite - What is Love (Edit)
10 Cebyl - Love So Special
11 Lynda Law - I Don't Want Your Love
12 Mike "Hitman" Wilson - Another Sleeples Night (feat. Shawn Christopher)
13 Mixmaster, The - Nightfever Megamix
14 Alison Limeric - Where Love Lives
15 Beloved - It's Alright Now
16 Danielle Dax - Tomorrow Never Knows

עטיפה: עיצוב של דן רנון. אמור להראות מודרני, ניינטיז כזה בזכות צורות אבסטרקטיות. אני זוכר שבזמן אמת זה נראה סבבה, היום זה סתם מיושן ולא עומד במבחן הזמן. ציון עיצוב: 7

ביקורת ורקע: בתחילת שנות התשעים צ'רלי סולומון וקארן רוז מהד ארצי אבחנו את המגמה שהחלה להפריד את תחום הדאנס מהמיינסטרים המצעדי והם השיקו סדרה קצרת יומין שהתמחתה במוסיקת ריקודים - סדרת "דאנס NRG". הסדרה נקראה על שם להיט הרחבות "NRG" של כוכב השעה דאז, אדמסקי ולצערי אין לי את החלק הראשון והמצליח שלו, שכלל, בנוסף לאדמסקי, אמנים כמו גורו ג'וש וסנאפ. למרות הצלחתו, חלק 1 הוא אוסף שנדיר מאוד כיום להשיג. אם למישהו יש עותק, או רשימת שירים של חלק 1, אני אשמח מאוד למידע הזה.
חלק 1 יצא ב-1990 וחלק 2, שהרבה פחות הצליח, כמה חודשים אחר כך בתחילת 1991. למרות שחלק 2 לא מאוד הצליח ובעצם חתם את הסדרה, מדובר באחד האוספים הטובים והמרגשים שיצאו כאן. האוסף מתעסק בעיקר בקטעים שלא מצאו את עצמם בסדרת "פרופסור מיקס" שהיתה סדרת הלהיטים של הד ארצי באותם ימים. האוסף מתחיל בקטע שאמור להשמע כמו הלהיט של אניגמה מאותה התקופה, שיר שיצאו לו המון חיקויים שהפילו בפח הרבה אנשים שהוציאו כסף מתוך מחשבה שהם קונים את הדבר האמיתי. אחרי הפתיחה המביכה והלא מאפיינת של האוסף הזה, יש כאן כל מני להיטים ברמות משתנות, כשבאגף קטעי הדאנס שעשו קרוסאובר למצעדים תמצאו את סנאפ ואת המגמיקס האדיר של בלאקבוקס. אחרי אלו מגיע הקרם-דלה-קרם של האוסף - לא מעט קטעים מדהימים ונדירים, שלא שמעתי שנים. האוסף הזה הוא פנינה אספנית מרגשת לכל מי שמחפש קטעים מתחילתה של סצינת הדאנס וההאוס, שהתעצמה מאוד בהמשך שנות התשעים. זה אוסף שכל מי שהיה בעניינים בשנים 1988 עד 1992, כשהדאנס עדיין היה מחתרתי ובשוליים, יהנה ממנו מאוד. הסינגלים של הגריד, אליסון לימריק ואדמסקי הם רגעים מכוננים בשורשי ההשתלתות מוסיקת הרחבות על המיינסטרים בשנים שיבוא. "דאנס NRG שתיים" הוא תיעוד מוקדם ומעולה לכך.

ערך אספני: 100 ש"ח

ציון: 9

5 תגובות:

  1. Link להורדה למי שחפץ:
    http://www.4shared.com/rar/0nAU7jXxba/VA_Dance_NRG_vol_2_1991_VGQ.html

    אני חייב להסכים אתך לגמרי על הmegamix של Black Box המבריק להפליא, שכולל בתוכו בין היתר, את Everybody Everybody שאין לי מושג באיזה אוסף ישראלי הוא מופיע, אם בכלל, אשמח מאוד למידע שכזה. את הלהיט של Enigma יצא לי לשמוע בכל כך הרבה מקומות, לרבות פרסומות בטלוויזיה (VH1 למשל) ואני לא יודע מתי שמעתי את האמיתי או חיקוי. אני רק יודע שהאמיתי מופיע ב"האוסף של יוסף 2", אותו השגתי לא מזמן ובין הראשונים שסיקרת כאן בבלוג.
    כמובן יש את הלהיט הענק של Seal בגרסה הקצרה הפעם, אחרי שבפרופסור הדיגיטלי הופיע בגרסה המלאה, עוד להיט מעולה של מילי ואנילי וכמובן איך אפשר בלי השיר של Snap!. בשיר מספר 9 היו לי כמה קפיצות לא נעימות שתקעו את הדיסק (הייתי צריך ללחוץ FF+ כדי לדלג על השניות הקריטיות האלה) ומעידות על חרישתו. מזל שיש לי עוד מחשב אחד ישן עם צורב חזק שהותקן בו בשנת 2001, והוא חילץ לי את השיר התקוע ללא כל פגע.
    תענוג אמיתי!

    השבמחק
  2. Retrophile8824
    Everybody Everybody יצא באוסף פרופסור מיקס 7 -שיצא בשנת 1990-להאזנה ואם תרצה הורדה תפנה אליי בפרטי .להלן הקישור:
    https://www.mixcloud.com/262/%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A1%D7%95%D7%A8-%D7%9E%D7%99%D7%A7%D7%A1-7-professor-mix-vol7-1990/

    השבמחק
  3. להאזנה באדיבות עומר מלכה
    https://www.mixcloud.com/omer-malka2/dance-nrg-2/

    השבמחק