יום רביעי, 22 בדצמבר 2010

A Strange Kind of Love


שם האוסף: A Strange Kind of Love

תת כותרת: שירי אהבה אחרים

חברת תקליטים: אן.אם.סי/ CBS

שנה: 1990

עורכים: משה מורד וליאור סולימן

מק"ט: 467882-1

רשימת שירים - גרסת תקליט:
צד א'
1 Peter Murphy - A Strange Kind of Love
2 Nick Cave and the Bad Seeds - The Ship Song
3 John Cale - The Sleeper
4 Pixies - Ana
5 Robert Wyatt - Shipbuilding
6 The Smiths - Last Night I Dreamt That Sombody Loved Me
צד ב'
1 This Mortal Coil - Kangaroo
2 Tuxedomoon - In a Manner of Speaking
3 Nico and the Faction - My Heart is Empty
4 Joy Division - Love will Tear Us Apart
5 Bauhaus - Who Killed Mr. Moonlight
6 The Stranglers - Midnight Summer Dream

רשימת שירים - גרסת דיסק:
1 Peter Murphy - A Strange Kind of Love
2 Nick Cave and the Bad Seeds - The Ship Song
3 John Cale - The Sleeper
4 Pixies - Ana
5 Robert Wyatt - Shipbuilding
6 The Smiths - Last Night I Dreamt That Sombody Loved Me
7 This Mortal Coil - Kangaroo
8 Tuxedomoon - In a Manner of Speaking
9 Nico and the Faction - My Heart is Empty
10 Joy Division - Love will Tear Us Apart
11 Bauhaus - Who Killed Mr. Moonlight
12 The Stranglers - Midnight Summer Dream
13 Talk Talk - I Don't Belive In You
14 Depeche Mode - See You
15 Yazoo - Winter Kills
16 Marc Almond - If You Go Away
17 Thomas Dolby - I Scare Myself

עטיפה: אחת העטיפות היפות. אורנה גבריאל-דורון, מעצבת הבית של אן.אם.סי באותם הימים, השתמשה בצילום של ג'ון אבנטו (צלם הבית) שמציג זוג לובש שחורים, שנראה כחובבי אינדי וגוטיקה אמיתיים (קהל היעד של האוסף). הזוג נראה מאחור, יושב ומתנשק, באחת התמונות היפות. גבריאל-דורון צבעה את השיער של הבחור, מה שנותן לעטיפה טוויסט מעולה, כתבה את שם האוסף בכתב יד והניר עליו מודפסת עטיפת התקליט הוא קרמי ומחוספס. עטיפה מושלמת לאלבום עם רוח אינדי. ציון עיצוב: 10

ביקורת ורקע: יש את האוספים האלו שמחלחלים, משפיעים לאט, מגיעים ללב. "Strange Kind of Love", אוסף שירי האהבה האלטרנטיביים שאן.אם.סי הוציאו ב-1990, הוא אחד כזה. האוסף, שכולל 12 בלדות עם ניחוח גשם אנגלי, התקבל בצורה די שקטה כשהוא יצא ולאף אחד לא היה נראה שמדובר פה בשוס. הרעיון מאחורי האוסף היה פשוט. אן.אם.סי ערכו שירים ברוח תכניות הלילה השקטות והאלטרנטיביות של אנשים כמו מיכל ניב מתחנת הרדיו של צהל 2, עטפו את זה בעטיפה מהממת ושלחו את המוצר לחנויות על גבי תקליטים, קלטות ותקליטורים.
בהתחלה לא נראתה התלהבות יוצאת דופן מצד הציבור, אבל אלו שכן שמו לב לאוסף העבירו את השמועה מפה לאוזן. עוד ועוד אנשים נדלקו על האוסף המיוחד ומה שנראה כמו רליס צנוע הפתיע את האנשים באן.אם.סי שהדפיסו ממנו עוד מהדורה ועוד מהדורה ועוד מהדורה...
אני זוכר שבאמצע שנות התשעים ידידתי הטובה ריבה (בורשטיין) לויט עבדה בחנות התקליטים דרך האוזן בירושלים והיא היתה ממליצה על האוסף לכל בחורה עם אייליינר שחור שנכנסה לחנות, מחפשת. אני חושב שרק ריבה לבד מכרה מאות עותקים מהאוסף והיא לא לבד. אנשי חנויות התקליטים אהבו מאוד את האוסף. זה היה המוצר המושלם לכל מי שחיפש אוסף אלטרנטיבי מצויין וכידוע יש לא מעט קהל לכך.
למיטב ידיעתי האוסף הזה הודפס לפחות חמש שנים והוא נחשב לאחד האוספים האלטרנטיביים הטובים, המעצבים והמצליחים שיצאו בארץ. לקראת סוף שנות התשעים אן.אם.סי שיחזרו את הפורמולה של "Strange Kind of Love" בסדרת אוספים מעולה ומצליחה שנקראת "Kinky Love". היסודות היו באוסף האדיר הזה מ-1990.

ערך אספני: הדיסק שווה בערך 20 ש"ח. עותק טוב של התקליט סוקר באדיבות החנות גלי תקליטים בירושלים, שם נדרש עליו 80 ש"ח

ציון: 10

11 תגובות:

  1. בתחילת שנות ה- 90 עבדתי בחנות התקליטים פיקדלי בחיפה, ובאופן חלקי גם בזו בת"א. אוסף מצוין לאותם הימים שנחטף ונחטף ונחטף, ודפק לנו מעט את היבוא של אלבומיהם המלאים של אותם אומנים. לא משנה, נהננו מאוד למכור אותן, רגע לפני מתקפת הגראנג' המעולה לשעצמה. היה באותה תקופה עוד אלבום אוסף, יותר אפל למיטב זכרוני, מלבד סדרת kinky love שיצאה כמה שנים אחר כך - שכחתי כבר את שמו.

    השבמחק
  2. אולי האוסף Art Of Rock בהוצאת פונקול בשנת 1990
    http://mooma.mako.co.il/Discs.asp?ArtistID=29&AlbumID=3283

    השבמחק
  3. אחד האוספים הטובים ארט אוף רוק. אני רוצה לסקר אותו כבר הרבה זמן, אבל לצערי יש לי אותו בלי העטיפה. כשאני אשיג אותה...

    השבמחק
  4. ארט אוף רוק אוסף טוב מאד... על פניו, זו היתה ה "תשובה של פונוקול" לאוסף עצמאי בעיר.

    היה לי אותו ואני פשוט לא זוכר כיצד נעלמו עקבותיו של העותק שהיה לי.

    השבמחק
  5. ריבה בורשטיין לויט10 באפריל 2013 בשעה 11:13

    אכן, היה אוסף מצויין. נהניתי למכור עשרות עותקים. עדיין מקשיבה לעותק שלי ומדי פעם לובשת את הטי שירט...

    השבמחק
  6. האם אפשר להשיג את האוסף בימים אלה? (הלך לי לאיבוד הדיסק והוא אחד הדיסקים!!)

    השבמחק
  7. האם אפשר להשיג את האוסף בימים אלה? (הלך לי לאיבוד הדיסק והוא אחד הדיסקים!!)

    השבמחק
  8. היי, אחד האוספים המדהימים שנוצרו, הכרתי אותו בתיכון. יש לי זיכרון עמום שגם השיר JERUSALEM של סטינג נכלל בו, ואני לא רואה שום אזכור שלו באוסף. ההיה או חלמתי חלום?

    השבמחק
  9. שמי, איזבלה איתן לאחר 12 שנות נישואים, אני ובעלי רבנו בצורה כזו או אחרת עד שלבסוף עזב אותי ועבר לקליפורניה כדי להיות עם אישה אחרת. הרגשתי שהחיים שלי נגמרו והילדים שלי חשבו שהם לעולם לא יראו את אביהם שוב. ניסיתי להיות חזקה רק כלפי הילדים, אבל לא הצלחתי לשלוט בכאב שייסר את ליבי, הלב שלי התמלא בצער ובכאבים כי באמת הייתי מאוהבת בבעלי. אני חושב עליו כל יום ולילה ותמיד הלוואי שהוא יחזור אליי, הייתי ממש מוטרד והייתי זקוק לעזרה, אז ביקשתי עזרה באינטרנט ונתקלתי באתר שמציע שד"ר אלאבה יוכל לעזור לשעבר שלו לחזור. אז הרגשתי שאני צריך לנסות את זה. פניתי אליו והוא אמר לי מה לעשות. עשיתי את זה ואז הוא עשה לי כישוף אהבה. 48 שעות לאחר מכן בעלי באמת התקשר אלי ואמר לי שהוא מאוד מתגעגע גם לילדים, כל כך מדהים!! אז, אז הוא חזר באותו יום, עם הרבה אהבה ושמחה, והתנצל על טעותו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדים. הנישואים שלנו היו חזקים מבעבר, הכל בזכות ד"ר אלאבי. הוא כל כך חזק והחלטתי לשתף את הסיפור שלי באינטרנט שד"ר אלאבה היה אשף אמיתי וחזק. אני תמיד אתפלל שהיא תחיה הרבה זמן לעזור לילדיה בשעת צרה, אם את כאן וצריכה בחזרה אקסית או שבעלך עבר לאישה אחרת, תפסיקי לבכות, צור קשר עם גלגל האיות העוצמתי הזה מיד. הנה כתובת הדוא"ל שלו ליצירת קשר בכתובת: {dralaba3000@gmail.com} או WhatsApp / viber אותו באמצעות איש הקשר שלו למטה +1(425) 477-2744 תודה לך ד"ר ALABA.

    השבמחק